Deze website maakt gebruik van cookies om jou de best mogelijke ervaring te bieden. Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies in overeenstemming met ons CookieBeleid. Je kunt je cookievoorkeuren op elk moment aanpassen via de onderstaande link. Klik op 'Accepteren' om akkoord te gaan met ons gebruik van cookies en door te gaan naar de site pas uw voorkeuren hier aan.
Elke autofabrikant calculeert bij het afleveren van een auto een veiligheidsmarge. Deze veiligheidsmarge heeft als doel dat de auto onder de meest extreme omstandigheden en bij inferieure brandstoffen en motorolie blijft functioneren. In Europa zijn omstandigheden ten aanzien van brandstof-, oliekwaliteit en onderhoudsinterval goed te noemen. Dit geeft chiptuning organisaties de mogelijkheid om iets van de veiligheidsmarge te benutten zonder schade aan de motor te richten.
ECU Adaptions haalt het maximale uit uw auto door de software van de motor aan te passen, zonder in te leveren op veiligheid en duurzaamheid. Naast het chiptunen is het ook mogelijk om andere functionaliteiten in / uit te programmeren in uw voertuig. Denk hierbij aan Pop & bangs of het uitschakelen van de katalysator.
Een vermogensmeting op een 4×4 Dynostar testbank is een geavanceerde methode om de prestaties van een voertuig te analyseren en te optimaliseren. Deze testbank is speciaal ontworpen voor vierwiel aangedreven voertuigen (kan ook gebruikt worden voor tweewiel aangedreven voertuigen) en biedt nauwkeurige en betrouwbare gegevens over het motorvermogen en het koppel. Na de testrun ontvangt u een rapport met het vermogen van voor en na de tuning door ECU Adaptions.