hero-image

Het verschil tussen stage 1, 2 en 3

Stage 1 chiptunen

Stage1 chiptunen is de eenvoudige manier om zonder grote ingrepen en kosten meer vermogen uit uw auto te halen. Dit zorgt voor meer souplesse en rijplezier. Dit wordt gedaan door de software van de ECU (Motorcomputer) aan te passen. Deze software-aanpassing vereist veel kennis van de techniek onder de motorkap.

Wat is inbegrepen?

  • Controle voor en na de tuning via testrit op de weg
  • Software ontwikkeld op 4×4 Dynostar vermogenstestbank
  • Toename van vermogen en trekkracht naar de opgegeven waardes voor uw auto
  • Garantie op de software

Wat is niet inbegrepen?

  • Vermogensmeting voor en na de tuning. Wilt u dit, kies dan voor Stage 1+
  • Afstelling op maat op de rollenbank vanwege motorische aanpassing. Wilt u dit, kies dan voor Stage 1+
  • Aanpassing van de versnellingsbak, dit is optioneel en niet nodig bij iedere auto met automaatbak.

Hoe gaat het chiptunen in z’n werk?

Beoordeling van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft.

Uitlezen van de motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een tuning te maken op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s.

Schrijven van de motorsoftware
De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd in de ECU. Dit gebeurt allemaal via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de ECU (Motorcomputer) nodig.

Proefrit op de weg
We maken een proefrit met de tuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn.

Stage 1+ chiptuning

Wilt u net een stapje hoger dan stage 1 tuning en bent u benieuwd naar de exact behaalde waardes? Dan is stage1+ de beste keuze. Bij stage1+ wordt net als bij stage1 de software van de ECU aangepast, alleen in dit geval precies afgesteld op het maximale wat uw auto kan leveren. Hierbij wordt rekening gehouden met de limieten van uw auto. Bij benzine auto’s dient er voor stage1+ gebruik gemaakt te worden van 98 brandstof om de opgegeven waardes te behalen.

Wat is inbegrepen?

  • Controle voor en na de tuning via testrit op de weg
  • Software ontwikkeld op 4×4 Dynostar vermogenstestbank
  • Toename van vermogen en trekkracht naar de opgegeven waardes voor uw auto
  • Garantie op de software
  • Vermogensmeting voor en na de tuning
  • Tuning certificaat

Wat is niet inbegrepen?

  • Aanpassing van de versnellingsbak, dit is optioneel en niet nodig bij iedere auto met automaat bak.

Hoe gaat het chiptunen in z’n werk?

Beoordelen van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft.

Uitlezen van de standaard motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een software te schrijven op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s.

Meten van de auto in standaard toestand
Er wordt een vermogensmeting gedaan met standaard motorsoftware, deze wordt gebruikt als log van vermogen en koppelkromme.

Schrijven van het chiptunen programma
De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd  in de ECU. Dit gebeurt via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de auto nodig.

Fijn afstelling van de software
Bij stage1+ wordt de software specifiek aangepast voor uw auto, waarbij we via uitlezen van motorparameters de koppelkromme zo optimaal mogelijk afstellen. (uiteraard binnen de veilige grenzen en fysieke mogelijkheden van de motor)

Testrit op de weg
We maken een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn

Stage 2 chiptuning

Deze manier van tuning is hetzelfde als stage1+ tuning alleen benodigd deze extra aandacht en word vaak een downpipe, sterke bougies/bobines, andere brandstof toegevoegd. 

Wat is inbegrepen?

  • Diverse vermogenstesten en fijn afstelling van de motorsoftware
  • Testrit met de auto op de weg
  • Maximale vermogenstoename

Wat is niet inbegrepen?

  • Aanpassing van de versnellingsbak, dit is optioneel en niet nodig bij iedere auto met automaatbak.

Hoe gaat een Stage 2 tuning in z’n werk?

Beoordelen van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft.

Uitlezen van de standaard motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een software te schrijven op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s.

Meten van de auto in standaard toestand
Er wordt een vermogensmeting gedaan met standaard motorsoftware, deze wordt gebruikt als log van vermogen en koppelkromme.

Schrijven van het chiptunen programma
De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd  in de ECU. Dit gebeurt via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de auto nodig.

Fijn afstelling van de software
Bij stage2 wordt deze software specifiek aangepast voor uw auto, waarbij we via uitlezen van motorparameters de koppelkromme zo optimaal mogelijk afstellen, uiteraard binnen de veilige grenzen en fysieke mogelijkheden van de motor.

Testrit op de weg
We maken een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn.

Stage 3 chiptuning

Deze manier van tuning is hetzelfde als stage2 tuning alleen wordt toegepast bij auto’s met veel mechanische upgrade onderdelen zoals andere turbo’s en injectoren. Deze tuning heeft meer tijd nodig.

Wat is inbegrepen?

  • Diverse vermogensruns en fijn afstelling van de motorsoftware
  • Testrit met de auto op de weg
  • Aanpassing van de versnellingsbak, dit is optioneel en niet nodig bij iedere auto met automaatbak
  • Nader te bepalen in overleg met u als klant

Wat is niet inbegrepen?

  • Aanbrengen van externe hardware zoals o.a turbo’s, injectoren, etc..

Hoe gaat een Stage 3 tuning in z’n werk?

Beoordelen van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft.

Uitlezen van de standaard motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een software te schrijven op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s.

Meten van de auto in standaard toestand
Er wordt een vermogensmeting gedaan met standaard motorsoftware, deze wordt gebruikt als log van vermogen en koppelkromme.

Schrijven van het chiptunen programma
De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd  in de ECU. Dit gebeurt via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de auto nodig.

Fijn afstelling van de software
Bij stage3 wordt deze software specifiek aangepast voor uw auto, waarbij we via uitlezen van motorparameters de koppelkromme zo optimaal mogelijk afstellen, uiteraard binnen de veilige grenzen en fysieke mogelijkheden van de motor.

Testrit op de weg
We maken een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn.

Let op; wij kunnen niet alle auto’s voorzien van stage 3 software. Vraag naar de voorwaarden.




Porche Cayenne Bench
© 2024 - ECU adaptions