Deze website maakt gebruik van cookies om jou de best mogelijke ervaring te bieden. Door deze site te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies in overeenstemming met ons CookieBeleid. Je kunt je cookievoorkeuren op elk moment aanpassen via de onderstaande link. Klik op 'Accepteren' om akkoord te gaan met ons gebruik van cookies en door te gaan naar de site pas uw voorkeuren hier aan.
Stage1 chiptunen is de eenvoudige manier om zonder grote ingrepen en kosten meer vermogen uit uw auto te halen. Dit zorgt voor meer souplesse en rijplezier. Dit wordt gedaan door de software van de ECU (Motorcomputer) aan te passen. Deze software-aanpassing vereist veel kennis van de techniek onder de motorkap.
Beoordeling van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft.
Uitlezen van de motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een tuning te maken op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s.
Schrijven van de motorsoftware
De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd in de ECU. Dit gebeurt allemaal via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de ECU (Motorcomputer) nodig.
Proefrit op de weg
We maken een proefrit met de tuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn.
Wilt u net een stapje hoger dan stage 1 tuning en bent u benieuwd naar de exact behaalde waardes? Dan is stage1+ de beste keuze. Bij stage1+ wordt net als bij stage1 de software van de ECU aangepast, alleen in dit geval precies afgesteld op het maximale wat uw auto kan leveren. Hierbij wordt rekening gehouden met de limieten van uw auto. Bij benzine auto’s dient er voor stage1+ gebruik gemaakt te worden van 98 brandstof om de opgegeven waardes te behalen.
Beoordelen van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft.
Uitlezen van de standaard motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een software te schrijven op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s.
Meten van de auto in standaard toestand
Er wordt een vermogensmeting gedaan met standaard motorsoftware, deze wordt gebruikt als log van vermogen en koppelkromme.
Schrijven van het chiptunen programma
De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd in de ECU. Dit gebeurt via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de auto nodig.
Fijn afstelling van de software
Bij stage1+ wordt de software specifiek aangepast voor uw auto, waarbij we via uitlezen van motorparameters de koppelkromme zo optimaal mogelijk afstellen. (uiteraard binnen de veilige grenzen en fysieke mogelijkheden van de motor)
Testrit op de weg
We maken een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn
Deze manier van tuning is hetzelfde als stage1+ tuning alleen benodigd deze extra aandacht en word vaak een downpipe, sterke bougies/bobines, andere brandstof toegevoegd.
Beoordelen van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft.
Uitlezen van de standaard motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een software te schrijven op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s.
Meten van de auto in standaard toestand
Er wordt een vermogensmeting gedaan met standaard motorsoftware, deze wordt gebruikt als log van vermogen en koppelkromme.
Schrijven van het chiptunen programma
De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd in de ECU. Dit gebeurt via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de auto nodig.
Fijn afstelling van de software
Bij stage2 wordt deze software specifiek aangepast voor uw auto, waarbij we via uitlezen van motorparameters de koppelkromme zo optimaal mogelijk afstellen, uiteraard binnen de veilige grenzen en fysieke mogelijkheden van de motor.
Testrit op de weg
We maken een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn.
Deze manier van tuning is hetzelfde als stage2 tuning alleen wordt toegepast bij auto’s met veel mechanische upgrade onderdelen zoals andere turbo’s en injectoren. Deze tuning heeft meer tijd nodig.
Beoordelen van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een proefrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op fouten en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om er zeker van te zijn dat de motor geen storingen heeft.
Uitlezen van de standaard motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een software te schrijven op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma’s.
Meten van de auto in standaard toestand
Er wordt een vermogensmeting gedaan met standaard motorsoftware, deze wordt gebruikt als log van vermogen en koppelkromme.
Schrijven van het chiptunen programma
De getunede versie van de software wordt geprogrammeerd in de ECU. Dit gebeurt via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de auto nodig.
Fijn afstelling van de software
Bij stage3 wordt deze software specifiek aangepast voor uw auto, waarbij we via uitlezen van motorparameters de koppelkromme zo optimaal mogelijk afstellen, uiteraard binnen de veilige grenzen en fysieke mogelijkheden van de motor.
Testrit op de weg
We maken een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn.
Let op; wij kunnen niet alle auto’s voorzien van stage 3 software. Vraag naar de voorwaarden.